GJESTEBLOGG: Digiko er et gründerselskap som jobber med digitalt kommunikasjon, og holder til i HubLHMR. Her deler de sine beste tips til hvordan bedrifter kan vinne julen i sosiale medier. Allerede i morgen skal de ha frokostseminar om samme tematikk.

Julestria nærmer seg, og kundene går i kjøpemodus. Bruk av sosiale medier i førjulstiden kan gi din bedrift fordeler dere lever godt på langt inn i 2017.  Her er tre tips til hvordan dere kan vinne jula i sosiale medier.

  1. Pass på at budskapet matcher merkevaren din

Alt for mange avholder konkurranser hvor gavene ikke matcher kjernevirksomheten. Er du frisør, så ikke gi bort en iPad. Gi heller bort hårprodukter og klipp og farge. Slik når du målgruppen din på en bedre måte, og du får til og med en ekstra mulighet til å reklamere for produktene dine. Feil bruk kan i verste fall skade merkevaren din.

  1. Vær kreativ

Tenk gjerne litt alternativt. Greier dere å overraske og underholde kundene, kommer de tilbake for å se mer av dere på et senere tidspunkt. Skap gjerne en historie og flyt gjennom kampanjen, slik at kundene opplever en gjenkjennelseseffekt for hvert element som lanseres.

  1. Vårt beste tips – digital julekalender!

Julekalendere har vært en tradisjon i den norske befolkningen i mange år, og man har i de siste årene gått fra å kun ha én sjokoladekalender hjemme til å delta i flere digitale kalendere hvor man kan vinne premier. Gevinsten dere som bedrift får er en mulighet til å kommunisere med kundene – også gjennom hele 2017.

Er du veldig rask rekker du å hive deg med på vårt frokostseminar om nettopp digital julekalender i morgen tidlig klokken 09:00.

Kort om DigiKo

Vi ble etablert i 2016, men er på ingen måte nybegynnere i faget. Liv Maren er best kjent som tidligere journalist i Byavisa, og Liv-Runi har jobbet som kommunikasjonsrådgiver for etablerte merkevarer som blant annet Dytt og Oslo Lufthavn. Vårt mål er å fortelle dine gode historier, enten via sosiale medier eller ved innhold som tekst, foto, video eller bilder. Mange bedrifter skulle gjerne vært bedre på å kommunisere i nettopp disse kanalene, men har ikke tid eller ressurser til gjennomføringen. Denne utfordringen ønsker vi å bidra til å løse.

Du kan lese mer om DigiKo på www.digiko.no.

 

jul